druk banerów

Jakie banery przyciągają uwagę przechodniów?

Banery reklamowe wyróżniają się dużym formatem, wyjątkową trwałością i możliwością uzyskania niemal fotograficznej jakości druku. Jak wykorzystać ich mocne strony i stworzyć reklamę, za którą przechodnie będą się oglądać?

Po co komu banery reklamowe?

Zarówno w świecie wirtualnym, jak i na naszych ulicach można zaobserwować zjawisko ślepoty banerowej (banner blindness). Można się jednak pokusić o stwierdzenie, że dotyczy to schematycznych i nudnych reklam – a możliwości wyróżnienia się w tłumie nadal jest bardzo wiele (wystarczy wyjść poza schemat). Dobrze przemyślane i wykonane banery reklamowe nadal mają ogromną moc – i to nieporównywalną z innymi nośnikami.

Druk banerów

Nie tylko kreacja, ale także jakość druku banera ma znaczenie – często decydujące. Początkowa oszczędność na druku może sprawić, że baner trzeba będzie wielokrotnie wymieniać na nowy.

Druk banera w sprawdzonej drukarni sprawia, że możemy liczyć intensywne kolory – które zachowają doskonały efekt przez wiele lat (nawet przy stałej ekspozycji zewnętrznej).  Co je wyróżnia?

  • Imponujący wybór formatów – od średnich do tych wielkoformatowych.
  • Możliwość wyboru nietypowego, najbardziej dopasowanego rozmiaru.
  • Wygodny montaż i demontaż (opcja: zgrzewanie i oczkowanie).
  • Doskonała jakość druku.
  • Imponująca odporność na ścieranie, wilgoć i niekorzystne warunki atmosferyczne.
  • Możliwość wyboru banerów odblaskowych – widocznych także nocą.
  • Opcja grubych i trwałych banerów dwustronnych.
  • Możliwość montażu na różnorodnych elementach – tablicach, płotach, budynkach lub murach.

Jakie banery zwrócą uwagę przechodniów?

W tym miejscu warto wyjaśnić, że kluczem nie jest samo zwrócenie uwagi odbiorców (a przynajmniej nie za wszelką cenę). Najlepszym wyjściem jest równowaga – czyli coś pomiędzy przaśnym, krzykliwym przekazem, a tym nudnym i schematycznym. Krzykliwy, ale prostacki baner może przynieść więcej szkód niż zysków.

  • To, co możemy i warto zrobić, to postawić na spójny, zaskakujący, ale i estetyczny przekaz. Warto powalczyć o uwagę kolorami – zastosować kontrastowe połączenia.
  • Warto także uwzględnić kontekst i otoczenie, w jakim będzie umieszczony nasz baner reklamowy i dopasować zarówno treść, jak i kolory do danego miejsca.
  • Doskonałym pomysłem jest stworzenie personalizowanych banerów – dopasowanych do miasta, dzielnicy lub uwzględniające lokalne powiedzonka (np. poznańskie „tej”), kontekst i oczekiwania grupy docelowej.
  • Nie zapominaj o dobrej treści na banerze reklamowym. Przede wszystkim powinna być zwięzła, konkretna, ale także intrygująca. Warto rozważyć zaczepną grę słów, która przyciągnie uwagę. Zachęcić do skorzystania z promocji – informując, że ta niebawem się skończy. Można także dodać CTA, które zachęci do odwiedzenia firmy, wykonania zakupu lub np., skorzystania z pierwszej, darmowej wizyty.
  • Zanim zlecisz druk banerów, upewnij się, że wykorzystano grafikę, która ma odpowiedni rozmiar, jakość i rozdzielczość. Upewnij się, jakie wymagania ma drukarnia i prześlij odpowiednio przygotowane pliki. Jeśli chcesz zwrócić uwagę odbiorców, warto zdecydować się na dedykowaną sesję zdjęciową – wówczas masz pewność, że Twoja kreacja będzie wyjątkowa. Nie oszczędzaj na artystach – wybierz doświadczonego i twórczego fotografika, lub ilustratora. Unikaj zdjęć stockowych – postaw na własną inwencję.